w postępowaniu prowadzonym w oparciu o art. 4 pkt 8 Prawa zamówień publicznych
(Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm..), na kompleksowe pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Budowa budynku użyteczności publicznej Nr 2/1 jako uzupełnienie zabudowy pomiędzy dwoma istniejącymi budynkami położonymi w Mławie przy ul. Wyspiańskiego 7 i 8
o parametrach technicznych: - pow. zabudowy – 320,25 m2, pow. użytkowa – 843,58 m2, kubatura – 3365,77 m3 wraz z wewnętrznymi instalacjami: sanitarnymi, elektrycznymi, teletechnicznymi, kotłownią gazową, przyłączami wod.-kan., kanalizacją kablową TP S.A., przyłączami telekomunikacyjnymi oraz parkingami i dojazdami, na dz. nr ewid. 235/3”
„Zamawiający” Powiat Mławski reprezentowany przez
Zarząd Powiatu Mławskiego
06 - 500 Mława, ul. Reymonta 6
woj. mazowieckie
tel. (23) 654-29-00, fax. (23) 655-26-22,
godziny urzędowania: 8 - 1600
- NIP: 569-158-28-39, REGON: 130381607
- strona internetowa: www.bip.powiatmlawski.pl
e-mail: starostwo@powiatmlawski.pl
zaprasza do złożenia ofert cenowych na: kompleksowe pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Budowa budynku użyteczności publicznej Nr 2/1 jako uzupełnienie zabudowy pomiędzy dwoma istniejącymi budynkami położonymi w Mławie przy ul. Wyspiańskiego 7 i 8 wraz z wewnętrznymi instalacjami: sanitarnymi, elektrycznymi, teletechnicznymi, kotłownią gazową, przyłączami wod.-kan., kanalizacją kablową TP S.A., przyłączami telekomunikacyjnymi oraz parkingami i dojazdami, na dz. nr ewid. 235/3”
II. Opis przedmiotu zamówień
1. Specyfikacja głównych wymagań
2. Termin wykonania zamówienia – od dnia zawarcia umowy do momentu zakończenia i rozliczenia inwestycji będącej przedmiotem nadzoru. Zakończenie robót budowlanych przewiduje się na dzień 15 .12.2015 r.
Świadczenie usług obejmuje okres do faktycznego zakończenia robót oraz rozliczenia końcowego inwestycji, a także w okresie rękojmi zamówienia.
3. Opis przedmiotu zamówienia – „kompleksowe pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Budowa budynku użyteczności publicznej Nr 2/1 jako uzupełnienie zabudowy pomiędzy dwoma istniejącymi budynkami położonymi w Mławie przy ul. Wyspiańskiego 7 i 8 wraz z wewnętrznymi instalacjami: sanitarnymi, elektrycznymi, teletechnicznymi, kotłownią gazową, przyłączami wod.-kan., kanalizacją kablową TP S.A., przyłączami telekomunikacyjnymi oraz parkingami i dojazdami, na dz. nr ewid. 235/3”
O udzielenie niniejszego zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności – wymagane osoby z uprawnieniami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, sanitarnej, elektrycznej, gazowej, drogowej.
4. Wykonawca jest związany ofertą 20 dni.
5. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
III. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
1. Zamawiający wymaga, by każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty:
1) wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz cenowo-ofertowy (wzór formularza stanowi załącznik do niniejszych IWUZ)
2) oświadczenie z art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych załącznik Nr 2 do IWUZ),
2. Dokument, o którym mowa w ust. l pkt 2 może być dostarczony przed podpisaniem umowy.
IV. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i
wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.
V. Osoby po stronie zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami.
1. Osobami uprawnionymi do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania w sprawach proceduralnych i merytorycznych są
Dariusz Makowski – tel 23/655-29-13
Jolanta Gołębiewska – tel. 23/654-33-11
2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie istotnych warunków udzielania zamówienia w godzinach pracy Zamawiającego od poniedziałku do piątku w godz. 800‑ - 1600
VI. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert
Starostwo Powiatowe w Mławie – ul. Reymonta 6
w terminie do 20.10.2014r. do godz. 1000
lub faksem 023 655 26 22 lub e-mailem (starostwo@powiatmlawski.pl) potwierdzone następnie w formie pisemnej.
o godz. 1030 w swojej siedzibie (adres jak wyżej)
3. Bezpośrednio przed otwarciem ofert cenowych Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
4. Otwarcie ofert jest jawne
VII. Opis sposobu obliczania ceny
2. Wartość cenową należy wpisać w polskich złotych z precyzją do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.
3. Cena winna zawierać wszystkie koszty przedmiotu zamówienia.
VIII. Kryteria oceny ofert.
CENA-100%
IX. Informacja dotycząca walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia miedzy zamawiającym i wykonawcą.
Rozliczenia miedzy Zamawiającym i Wykonawcą będą prowadzone w polskich złotych.
X. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze ofert w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
1. O wyborze oferty cenowej Zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.
2. Zamawiający zawrze umowę niezwłocznie po przekazaniu zawiadomienia o wyborze oferty.
3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.
4. Zamawiający przekazuje projekt umowy (załącznik Nr 3 do IWUZ), określającej warunki wykonania zamówienia. Zamawiający będzie żądał, aby umowa została zawarta i zrealizowana na warunkach określonych w tym projekcie.
5. W prowadzonym postępowaniu nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej (protest, odwołanie, skarga) określone odpowiednio w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych.
Załączniki do IWUZ
1. Formularz ofertowy
2. Oświadczenie z art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych
3. Projekt umowy
ZATWIERDZAM:
Włodzimierz A. Wojnarowski
Starosta Powiatu Mławskiego
08.10.2014 r.
(data i podpis)
Załącznik Nr 1do zm. IWUZ
Pieczęć adresowa Wykonawcy
„kompleksowe pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Budowa budynku użyteczności publicznej Nr 2/1 jako uzupełnienie zabudowy pomiędzy dwoma istniejącymi budynkami położonymi w Mławie przy ul. Wyspiańskiego 7 i 8 wraz z wewnętrznymi instalacjami: sanitarnymi, elektrycznymi, teletechnicznymi, kotłownią gazową, przyłączami wod.-kan., kanalizacją kablową TP S.A., przyłączami telekomunikacyjnymi oraz parkingami i dojazdami, na dz. nr ewid. 235/3”
za cenę netto: ............................................................................... złotych,
słownie:............................................................................................ złotych
w tym stawka należnego podatku VAT .............. % ……………… złotych
za cenę brutto:................................................................................. złotych,
słownie:....................................................................................... złotych
2. Przedmiot zamówienia wykonamy po podpisaniu umowy, w terminie określonym w umowie.
3. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z postanowieniami zawartymi w projekcie umowy i zobowiązujemy się, w przypadku wyboru naszej oferty, do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
……………………… podpis i pieczęć Wykonawcy
Załącznik nr 2 do IWUZ
Imiona ...............................................................................................................................
Nazwisko ...............................................................................................................................
Nazwa Firmy ...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
Adres ...............................................................................................................................
Niniejszym zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) oświadczam(y), że firma którą reprezentuję (my):
a także:
Oświadczam(y), że zapoznałem(liśmy) się z warunkami przetargowymi i przyjmuję(my) je bez zastrzeżeń;
Oświadczam(y), że złożona oferta została sporządzona samodzielnie, niezależnie od pozostałych uczestników postępowania;
Osobą upoważnioną do podpisania umowy jest pan/pani:
................................................................................................................................................
...................................................
(data i podpis osoby uprawnionej
do reprezentacji Wykonawcy
Załącznik nr 3 do IWUZ
Wzór umowy
UMOWA NR ………….
W dniu ……….2014 r. w Mławie pomiędzy:
1. Powiatem Mławskim z siedzibą w Mławie, ul. Reymonta 6, reprezentowanym przez Zarząd Powiatu, w którego imieniu występują :
- Starosta Powiatu –Włodzimierz Wojnarowski
- Wicestarosta- Barbara Gutowska
przy kontrasygnacie Skarbnika Powiatu Mławskiego – P. Elżbieta Kowalska
zwanymi w dalszej części Zamawiającym z jednej strony,
a
………………………………………………….,
zwaną dalej „ Wykonawcą” reprezentowaną przez :
………………………………………………………………………………………………
§ 1.
Zamawiający na podstawie przeprowadzonego postępowania na podstawie art. 4 pkt 8 Ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) powierza, a Wykonawca przyjmuje do realizacji zadanie pod nazwą: „kompleksowe pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Budowa budynku użyteczności publicznej Nr 2/1 jako uzupełnienie zabudowy pomiędzy dwoma istniejącymi budynkami położonymi w Mławie przy ul. Wyspiańskiego 7 i 8 wraz z wewnętrznymi instalacjami: sanitarnymi, elektrycznymi, teletechnicznymi, kotłownią gazową, przyłączami wod.-kan., kanalizacją kablową TP S.A., przyłączami telekomunikacyjnymi oraz parkingami i dojazdami, na dz. nr ewid. 235/3”
§2
2. Obowiązki ogólne.
- wykonanie dokumentacji zdjęciowej z przebiegu realizacji inwestycji;
- utrzymywanie na bieżąco łączności i sprawozdawczości między wszystkimi uczestnikami procesu i Zamawiającym; monitorowanie i kontrola kontraktu na roboty pod względem technicznym, finansowym i organizacyjnym, informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach istniejących i przewidywanych razem ze sposobami ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów,
- współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień kontraktu na roboty,
- nadzór, kontrola i zapobieganie, monitorowanie fizycznego i finansowego postępu robót,- wszystkie inne czynności i zadania nie wymienione w niniejszym zakresie zadań, które okażą się konieczne dla prawidłowej realizacji kontraktu na roboty (zgodnie z wymaganiami Zamawiającego) oraz zabezpieczenie jego interesów.
a) podczas okresu zgłaszania wad i monitorowania: po skończeniu robót, podczas okresu zgłaszania wad Wykonawca będzie uczestniczył w nadzorowaniu inspekcji gwarancyjnych, końcowych akceptacji i rozwiązywaniu sporów. W szczególności, zadania te zawierają:
- regularne inspekcje wad usuwanych przez Wykonawcę Robót;
- wydanie opinii końcowej sprawdzenie końcowego oświadczenia Wykonawcy Robót;
- przygotowanie rozliczenia kontraktu,- uczestnictwo w rozwiązywaniu sporów zgodnie z warunkami kontraktu,- zarekomendowanie zwrotu zabezpieczeń i kwoty zatrzymanej.
b) Wykonawca zapewni pełny nadzór z ramienia Zamawiającego i dokona następujących czynności:
- pełny nadzór inwestorski nad robotami, ze szczególnym uwzględnieniem polskiego
Prawa Budowlanego i innych odnośnych regulacji prawnych.
- monitorowanie postępu robót,
- podejmowanie decyzji w porozumieniu z Zamawiającym o: dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót, wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami zawartej umowy, sposobie zabezpieczenia wykopalisk odkrytych na terenie budowy.
- organizowanie, wraz z Zamawiającym cyklicznych narad koordynacyjnych na placu budowy (co najmniej raz na miesiąc) oraz przygotowanie notatek w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp robót,
- sporządzanie protokołów ze spotkań,
- przeglądanie i analiza rysunków wykonawczych i dokumentów wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę z komentarzami dla Zamawiającego (jeżeli wystąpi taka potrzeba), jeśli chodzi o zgodność (lub niezgodność) z robotami kontraktowymi,
- przegląd dokumentacji projektowej przygotowanej przez Zamawiającego,
- przeglądanie rysunków roboczych zawierających zmiany, zatwierdzanie robót zamiennych,
- ustalanie i określanie wartości wykonanych robót zgodnie z kontraktem,
- przeprowadzanie regularnych inspekcji placu budowy sprawdzających jakość
wykonania i materiałów zgodnie z kontraktem oraz dobrą praktyką inżynierską,
- zatwierdzanie materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń oraz dostaw
Wykonawcy, sprawdzanie jakości dokumentów, zezwoleń, deklaracji zgodności, certyfikatów itd., w celu uniknięcia użycia materiałów uszkodzonych lub nie mających polskich certyfikatów,
- zatwierdzanie proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe zaproponowane przez Wykonawcę,
- rekomendowanie wszystkich zmian w planach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych,
- przejrzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotyczącą nadzorowanych robót (włączając w to inwentaryzację geodezyjną w postaci map) w formie uzgodnionej z Zamawiającym,
- przeprowadzenie inspekcji końcowej i sporządzenie protokołu odbioru i listy usterek i innych dokumentów związanych z warunkami kontraktu,
- skompletowanie dokumentacji powykonawczej i oświadczeń wymaganych przez
odpowiednie uregulowania oraz współpraca z Zamawiającym w otrzymaniu pozwoleń użytkowania (w przypadku takiej konieczności),
- zapewnienie łączności pomiędzy uczestnikami procesu budowlanego w szczególności: zamawiającym, Wykonawcą robót i nadzorem autorskim,
- ocenianie i rozstrzyganie wszelkich roszczeń lub dyskusji kontraktowych i problemów narastających podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne,
- zapewnienie, że roboty są wykonywane zgodnie z odpowiednimi wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
- dostarczanie pełnej i wiarygodnej informacji personelowi Zamawiającego.
§ 3
1. Termin wykonania zamówienia:
Od dnia podpisania umowy do momentu zakończenia i rozliczenia inwestycji będącej przedmiotem nadzoru.
Zakończenie robót budowlanych
przewiduje się na dzień: 15 grudnia 2015r.
2. Wykonawca zobowiązuje się świadczyć usługi do czasu faktycznego zakończenia robót oraz rozliczenia końcowego inwestycji, a także w okresie rękojmi wynoszącym 36 m-cy, liczonych od daty dokonania odbioru końcowego zamówienia.
§ 4
Zamawiający zobowiązuje się do:
a) zabezpieczenia środków finansowych niezbędnych do prawidłowego i terminowego
regulowania należności za wykonywane usługi nadzoru,
b) przekazania Wykonawcy aktualnej i kompletnej dokumentacji technicznej
i zezwolenia na realizację robót,
§ 5
Za wykonanie zakresu umownego prac określonego w § 2, ustala się wynagrodzenie w formie ryczałtu
w kwocie netto.................................. zł
powiększonej o podatek VAT (…%) w wysokości: .......................... zł
co stanowi łącznie kwotę brutto:.................................. zł
słownie: ...............................................................................................................................
Zapłata za wystawioną fakturę nastąpi w terminie 21 dni kalendarzowych licząc od dnia jej dostarczenia do siedziby Zamawiającego.
§ 6
Janusz Wiśniewski – Dyrektor Wydziału Infrastruktury
Dariusz Makowski – Zastępca Dyrektora Wydziału Infrastruktury
2. Przedstawicielem Wykonawcy w sprawach związanych z realizacją umowy jest:
.............................................................................................................................
§ 7
Odstąpienie od umowy
§ 8
Kary umowne
§ 9
W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości
o powyższych okolicznościach. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy.
§ 10
§ 11
Spory wynikłe na tle wykonywania niniejszej umowy będzie rozstrzygał Sąd właściwy dla miejsca wykonywania umowy.
§ 12
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową będą miały zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.
§13
ZAMAWIAJĄCY: WYKONAWCA: