Na podstawie przepisu art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym i art. 33 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, Zarząd Powiatu Mławskiego uchwałą Nr 436/2025 w dniu 29 maja 2025 r. ustanowił procedurę przyjmowania i obsługi zgłoszeń zewnętrznych kierowanych do Zarządu Powiatu Mławskiego oraz podejmowania działań następczych.
Sposób dokonywania zgłoszeń:
Zgłoszenia zewnętrzne w formie ustnej: przyjmowane są podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia zawnioskowania o spotkanie przez sygnalistę;
Zgłoszenia zewnętrzne w postaci pisemnej:
a) w formie pisemnej w postaci elektronicznej przekazuje się na adres poczty elektronicznej: zgloszenia.zarzad@powiatmlawski.pl
b) formie pisemnej w postaci papierowej przesyła się na adres: Zarząd Powiatu Mławskiego ul. Władysława Stanisława
Reymonta 6, 06-500 Mława, z dopiskiem "ZGŁOSZENIE ZEWNĘTRZNE do Zarządu Powiatu Mławskiego - do rąk
własnych".
Zgłoszenie pozostawia sie bez rozpoznania jeżeli:
nie zawiera danych lub informacji umożliwiających rozpatrzenie zgłoszenia,
zgłaszający nie spełnia kryteriów sygnalisty,
zgłoszenie nie spełnia kryteriów kwalifikacji zgłoszenia, o którym mowa w art. 3 ust. 1 ustawy;
zgłoszenie dotyczy naruszenia prawa już wcześniej zgłoszonego, przy czym nie zawarto w nowym zgłoszeniu istotnych nowych informacji tema naruszeń prawa w porównaniu z wcześniejszym zgłoszeniu,
są anonimowe.
Zgłoszenia opatrzone pseudonimem są traktowane jako zgłoszenia anonimowe.
Ochrona danych osobowych - klauzula informacyjna RODO