Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Marzena Tucholska,
Starostwo Powiatowe w Mławie, ul.Władysława Stanisława Reymonta 6 , tel. 23 655 29 01, pokój 2
Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje interesantów w poniedziałki i wtorki w godzinach od 8.00 do 18.00
Pozostałe dni tygodnia wnioski o interwencje Rzecznika można składać na piśmie w sekretariacie Starostwa
Do zakresu działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
- zapewnienia bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- składania wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
- wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za i zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronie konsumentów;
- występowanie w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów;
- współdziałania Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
- prowadzenie edukacji konsumenckiej;
- wykonywania innych zadań określonych przepisami.