Odnośniki
- Ułatwienia dostępu
-
Strona Podmiotowa Biuletynu Informacji Publicznej
https://www.gov.pl/web/bip - www.powiatmlawski.pl
-
Fotokod tej strony
Fotokod z linkiem do tej strony
Przejdź do: www.powiatmlawski.pl
Treść strony
Likwidacja stowarzyszenia zwykłego
Jeżeli członkowie stowarzyszenia chcą je rozwiązać (stowarzyszenie osiągnęło swój cel, brak woli członków do kontynuowania działalności, wyczerpanie środków finansowych), należy wykonać następujące czynności:
Etap 1 - Rozwiązanie stowarzyszenia
Zwołanie walnego zebrania członków i podjęcie uchwał o rozwiązaniu stowarzyszenia, wyznaczeniu likwidatora i przeznaczeniu majątku stowarzyszenia (uchwały powinny spełniać wymogi określone w regulaminie). Warunki rozwiązania stowarzyszenia opisane są w regulaminie stowarzyszenia. Z zebrania należy sporządzić: protokół z podjętymi uchwałami i listę obecności.
Dokumenty, które należy złożyć w starostwie:
- Zawiadomienie o likwidacji stowarzyszenia zwykłego
- Protokół z walnego zebrania (wraz z uchwałami o rozwiązaniu stowarzyszenia, wyznaczeniu likwidatora i przeznaczeniu majątku zlikwidowanego stowarzyszenia);
- Lista obecności z zebrania (imię, nazwisko i podpis).
Sporządzone dokumenty likwidator dostarcza w terminie 7 dni od dnia podjęcia ww. uchwał do starosty ( organu nadzorującego) celem wpisania informacji w ewidencji stowarzyszeń zwykłych.
Etap 2 - Likwidacja stowarzyszenia
Wyznaczony likwidator podejmuje czynności likwidacyjne - podaje do publicznej wiadomości informację o wszczęciu postępowania likwidacyjnego stowarzyszenia np. na stronie stowarzyszenia (ogłoszenie musi widnieć 30 dni) , reguluje powstałe w toku działalności stowarzyszenia zobowiązania, sporządza sprawozdanie finansowe, pozostały majątek stowarzyszenia przeznacza na cele określone w regulaminie lub w uchwale podjętej w tej sprawie.
Po zakończeniu czynności likwidacyjnych likwidator składa do Starosty Mławskiego ( organu nadzorującego) wniosek o wykreślenie z Ewidencji Stowarzyszeń Zwykłych wraz z załącznikami. Organ wpisuje informację o zakończeniu likwidacji stowarzyszenia do ewidencji w terminie do 7 dni od dnia złożenia wniosku i wydaje dokument potwierdzający wpis.
Dokumenty, które należy złożyć w starostwie:
1. Wniosek o wykreślenie stowarzyszenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych wraz z:
- Sprawozdaniem z przeprowadzonej likwidacji wraz ze sprawozdaniem finansowym,
- Potwierdzeniem faktu podania przez likwidatora do publicznej wiadomości ogłoszenia, które widniało 30 dni, o wszczęciu postepowania likwidacyjnego stowarzyszenia zwykłego
Po zakończeniu likwidacji stowarzyszenia i otrzymaniu dokumentu potwierdzającego wpis w ewidencji likwidator informuje o likwidacji właściwy Urząd Skarbowy i Urząd Statystyczny.
PODSTAWA PRAWNA
- ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261);
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 maja 2016 r. w sprawie określenia sposobu prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów (Dz. U. z 2016 r., poz. 644).
OPŁATY
Brak opłat
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Starostwo Powiatowe w Mławie, ul. Władysława Stanisława Reymonta 6, 06-500 Mława, Sekretariat, I piętro, pokój numer 11.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Zbigniew Kowalskidata wytworzenia: 2016-12-02
- opublikował: Zbigniew Kowalskidata publikacji: 2015-03-16 15:45
- zmodyfikował: Katarzyna Wilochostatnia modyfikacja: 2023-04-05 14:54
Metryka
- opublikował: Katarzyna Wilochdata publikacji: 2023-04-05 14:23
Metryka
- opublikował: Katarzyna Wilochdata publikacji: 2023-04-05 14:23
Metryka
- opublikował: Katarzyna Wilochdata publikacji: 2023-04-05 14:46
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Zbigniew Kowalskidata wytworzenia: 2015-03-18
- opublikował: Zbigniew Kowalskidata publikacji: 2015-03-18 09:15
- zmodyfikował: Bartosz Maliszewskiostatnia modyfikacja: 2021-11-26 11:08